Google+

piątek, 23 stycznia 2015

1101111 (Oczywiście, że się da!)

Witajcie po raz kolejny. Tempo notek w moim wykonaniu podskoczyło - niemiecki internet już działa, a chwilowy tryb pracy zwany home-office daje sporo swobody. Z tego też powodu mam czas na przykład na poranny przegląd wiadomości (południowy i popołudniowy również). I tak między wszechobecnymi doniesieniami o kolejnych żałosnych wynurzeniach polityków, kopalniach, paniach-niedorzeczniczkach, amerykańskich ambasadorach i ciemnych lasach, znalazłem artykuł o polskiej firmie, która szturmem podbija rynek rosyjski i europejski. Przede wszystkim dzięki jakości, którą zapewniają jej roboty - takie jak na przykład ten poniżej:

Robot Panasonic spawający korpus naczepy.

Rzeczona firma to Wielton z Wielunia. Artykuł o niej możecie przeczytać na portalu Bankier.pl pod tym linkiem. Nie chcę po nim powtarzać, powiem Wam tylko co nieco o robotach, które tam pracują. Osobiście nie miałem okazji odwiedzić Wieltonu, dlatego zbiorę to, co słyszałem i czytałem. Proces robotyzacji i automatyzacji na szeroką skalę Wielton rozpoczął ok. 10 lat temu. Dzisiaj za spawanie odpowiadają przede wszystkim roboty. To jedne z tych, o których wspominałem we wpisie Skąd się biorą roboty? - Panasonic. Na zdjęciach widzicie je w nietypowej czerwieni - taki kolor robotów wybrał sobie holenderski integrator, który wdrażał roboty w Wieltonie. Najbardziej spektakularnie wyglądają stanowiska do spawania całości korpusów naczep, gdzie roboty podwieszone są na zsynchronizowanych z nimi portalach i torach jezdnych, a naczepy zamocowane są w obrotniku. Dzięki nim powstają takie maszyny jak ta:

Tak, niektóre jeżdżą z takim oklejeniem!

A tak wygląda stanowisko do spawania
tego typu naczepy. Piękne!

Poza robotami spawającymi, Wielton posiada też roboty malujące. Najbardziej sensowne zdjęcie jakie udało mi się znaleźć:

Robot (Fanuc P-250i?) w automatycznej lakierni.

Z tego co jestem w stanie na nim zobaczyć, to prawdopodobnie Fanuc serii P-250i (A lub B). W sumie robotów w specyfikacji lakierniczej, która różni się znacznie pod względem konstrukcji mechanicznej i instalacji elektrycznej, w swojej automatycznej lakierni Wielton posiada 6: 2 odpowiedzialne za oczyszczenie elementów przed malowaniem i 4 kolejne nanoszące powłokę antykorozyjną i właściwy lakier.

Poza robotami, na linii lakierniczej znajduje się także przepiękny system transportu podwieszanego do przenoszenia takich elementów jak kompletne ramy naczep. Podoba mi się tak bardzo, że nie jestem w stanie go pominąć. Patrzcie sami.

System transportu podwieszanego
na linii lakierniczej.

W roku 2013 prawie 60% produkcji Wieltonu trafiło na eksport, głównie do Rosji. Europa zachodnia jest dopiero na celowniku - życzę powodzenia!

fotki znalezione w internecie - Magazyn Przemysłowy, Motoleasing.pl, logistyczny.com

2 komentarze:

  1. Super. :) Warto, żeby pamiętali o prawidłowym montażu regałów :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Prawidłowe ustawienie regałów, może znaczenie poprawić efektywność pracy.

    OdpowiedzUsuń